Waarom hebben jullie dit product ontwikkeld? Wat is het verhaal erachter?
‘Moes is een initiatief van drie sportieve vrienden: Dimitri, Ewout en Thomas. We hebben elk onze eigen achtergrond en zijn alle drie aan de slag bij grote internationale bedrijven. Onze ervaringen hebben niet direct iets te maken met kinderspeelgoed, wel misten we speelgoed dat onze kinderen uitdaagt, iets waar ze geen handleiding voor nodig hebben. Ook moet het mooi genoeg zijn om in de huiskamer te laten staan. Zo is Moes Play ontstaan. Door kinderen met Open Ended Play speelgoed te laten spelen ontwikkelen ze hun creativiteit en motoriek, en ze kunnen zich er urenlang mee bezighouden’, aldus Dimitri.
Wat is Open Ended speelgoed precies?
Dimitri: ‘We zijn zelf graag actief bezig, sporten bijna dagelijks en zijn graag buiten. Dat geven we ook graag mee aan onze eigen kinderen. Spelen is gewoonweg leuk en niet alleen voor kinderen. We misten speelgoed dat kinderen uitdaagt, waar ze geen handleiding voor nodig hebben. Door kinderen met Open Ended Play speelgoed te spelen ontwikkelen kinderen hun creativiteit en motoriek en het zorgt ervoor dat ze uren kunnen spelen zonder zich te vervelen. Kinderen doen steeds wat anders met ons speelgoed en dat is mooi te zien!’
Waar halen jullie je inspiratie vandaan?
Thomas meldt: ‘We zoeken naar herkenbare figuren en willen speelgoed ontwikkelen waar kinderen heel lang mee kunnen spelen. Voor ouders moet het mooi genoeg zijn om het een vaste plek in de woonkamer te geven. Inspiratie vinden we bijvoorbeeld door onze reizen, zoals Sea Life Pack en ook de natuur geeft veel inspiratie. Op deze manier willen we kinderen ook bewust maken van het moois om ons heen.’
Hoe vond je het om aan de verkiezing mee te doen?
‘We waren verbaasd over de uitslag; één award in de wacht slepen was voor ons al een mooie prestatie, maar dat we ook de Design award wonnen was voor ons de bevestiging dat we op het juiste spoor zitten. We hebben gemerkt dat een award of erkenning zeker een meerwaarde is voor je product of merk. We delen deze overwinningen dan ook trots met klanten en partners die dit op hun beurt weer kunnen doorgeven aan consumenten. Dit heeft natuurlijk een positief effect op de verkoop van je producten, de laatste tijd krijgen we internationaal ook meer bekendheid.’