Media / Starter Stories
Deelnemen aan de Baby Innovation Award verkiezing kan je in een klap een heleboel naamsbekendheid opleveren. Wat zijn de verhalen achter de deelnemers? Waarom hebben ze een nieuw product ontwikkeld voor baby’s, kinderen of hun ouders? Lees de ervaringen van startups met hun unieke product!
Esgher van Oosterbosch over Wumby verwarmd aankleedkussen
Wumby is het enige verwarmde aankleedkussen op de markt. Het is de meest efficiënte manier om je baby zijn lichaamstemperatuur op peil te houden wanneer deze zonder kleertjes op het aankleedkussen ligt.
Samantha van Maurik van Amici Cosmetics
Onze Amici hervulbare kwast is een revolutionair product dat gemak, duurzaamheid en veelzijdigheid combineert. Met ruimte voor eigen vloeibare zonnebrandcrème of cosmetica, biedt deze kwast een handige oplossing voor het aanbrengen van favoriete producten.
Stefan van Cleef van Nimbel babycarrier
Nimbel is een draagzak voor baby’s die je zowel op je buik als rug kunt dragen zónder rug-, nek- of schouderklachten. Dat is onze belofte, en die kunnen we waarmaken dankzij een gepatenteerde beugel in de draagzak, het zogenaamde Exoframe.
Olaf Jansen van The Jiffle wagon
Duurzaam door lang gebruik en aan te passen aan je wensen van het moment. Altijd alles al bij je. Dit betekent dat we ons onderscheiden door verder te gaan dan alleen een kinderwagen voor 2,5 jaar. We noemen ons niet voor niets de 6 in 1 kinderwagen.
Elianne Heiblom en Gusta ten Broek van Pieni
'Toen Gusta zwanger was van haar jongste, ontstond een bijzondere zoektocht. Bij toeval had ze gezien dat er in Finland zoiets bestaat als een ‘babydoos’. En dan niet zo een die wij allemaal kennen met cadeautje erin…
Francien Mels van PIKO Baby
Juist omdat wij zoveel mogelijk ouders willen helpen, willen we aanhaken bij een grote partij die de markt kent en de goede kanalen heeft. Om zo meer baby’s én hun ouders lekker te laten slapen.
Brenda Zaal van Familie Meetlat, Liefs Label
Als ‘klein’ bedrijf had ik nooit verwacht kans te maken op deelname, maar jawel! Het uitgebreide mediapakket en de bijbehorende events die ik bij de nominatie won vind ik een meerwaarde op marketinggebied.
Jasmine van der Weele-Azadbari van Babe pure baby food
Na het behalen van de prijs hebben we het logo op onze website geplaatst en is er een persbericht uitgegaan. Ook hebben we het logo op onze etiketten laten plaatsen want we zijn er super trots op!
Dimitri Hendrickx van MOES Play
We waren verbaasd over de uitslag; één award in de wacht slepen was voor ons al een mooie prestatie, maar dat we ook de Design award wonnen was voor ons de bevestiging dat we op het juiste spoor zitten.